لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

نارضایتی کارگران قرارداد مسقیم ذوب آهن اصفهان و قول مساعد مدیر عامل این کارخانه مبنی بر بررسی خواستهای کارگران قرارداد مستقیم


بنا برگزارش شورای موقت کارگران ذوب اهن اصفهان که به اتحادیه آزاد کارگران ایران ارسال شده است هفته گذشته در کارخانه ذوب آهن اعلامیه هایی پخش شد که کارگران قرارداد مستقیم را به اعتصاب غذا فراخوانده بود. اعتراض این کارگران به اختلاف فاحش حقوق و مزایا با کارگران رسمی و مهم تر از آن کاهش حقوق و مزایا پس از تبدیل وضعیت از قرارداد با شرکت های پیمانکاری به قرارداد مستقیم با ذوب آهن بود.
در پی این اقدام مدیرعامل ذوب آهن درسرکشی به قسمت های مختلف کارخانه با کارگران قرارداد مستقیم به گفتگو نشست وبه آنان قول بررسی خواسته های شان را تا آخر اسفند ماه داد. از سوی دیگر به موازات این اقدام حراست و انتظامات کارخانه به گشت زنی در کارگاه ها پرداختند و در چندین کارگاه در گفتگو با کارگران به تهدید آنان پرداخته و عنوان کردند که قرار نیست کارگران قرارداد مستقیم از حقوق و مزایایی هم سطح با کارگران رسمی برخوردار شوند. آنان از کارگران مسئول غذا که به دریافت و توزیع غذای کارگران شیفت می پردازند نیز خواستند اسامی کارگرانی را که اعتصاب غذا می کنند به حراست گزارش دهند. در اقدامی دیگر مسئولان رختکن هایی که در آنها اعلامیه توزیع شده بود به حراست احضار شده و تحت فشار قرار گرفتند.
با توجه به قول مساعد مدیرعامل مبنی بر بررسی خواسته های این کارگران تا حد زیادی از التهابات کاسته شده و فعلا آنان منتظرند تا مدیرعامل جدید نتیجه بررسی هایش را اعلام کند. لازم به یادآوری است که قرارداد مستقیم بستن با کارگران شرکت های پیمانکاری در آستانه انتخابات آغاز شد و امیدهای زیادی را در بین آنان برانگیخت اما در وضعیت جدید حقوق اکثر این کارگران از سی الی صد هزار تومان کاهش یافته و سقف اضافه کاری که در شرکت ها نامحدود بود به 45 ساعت محدود شده است.
سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net