لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

مهدی فراحی شانديزف فعال کارگری بازداشت شده در مراسم روز جهانی کارگر نزدیک به هشت ماه است درسلول انفرادي زندان اوين بسر مي برد.

طي فرخواني از سوي تشكل هاي مستقل كارگري براي برگزاري روز جهاني كارگر (11ارديبهشت) و گراميداشت اين روز كه محل آن در ميدان آب نماي پارك لاله تعیین شده بود كارگران اصناف مختلف از اين فراخوان استقبال كرده و در روز 11 ارديبهشت در محل برگزاري جشن كارگري حضور پيدا كردند که متاسفانه حضور نيروهاي انتظامي و امنيتي این مراسم را بر هم زد. با افزايش كارگران و خانواده هاي آنها تجمع رو به شكل گرفتن بود كه ناگهان نيروهاي انتظامي و لباس شخصي به جمع كارگران و خانواده هاي آنها حمله كردند که در نتیجه آن تعداد زيادي از شرکت کندگان در مراسم روز کارگر دستگير و تعدادي نیز زخمی شدند. يكي از دستگير شدگان اول ماه مي آقای مهدي فراحي شانديز بود که اکنون هشت ماه از بازداشت وی مي گذرد و با وجود اینکه تمام دستگير شدگان 11 ارديبهشت (روز جهانی کارگر) با قرار وثيقه و كفالت آزاد شده اند آقای مهدي فراحي شانديز همچنان در زندان اوين بسر مي برد.
به گفته ی خانواده اين فعال كارگري، در طول اين مدت تنها چهار بار با وی ملاقات كرده اند که دو بار آن ملاقات حضوری و دو بار آن ملاقات كابيني بوده است. در کل مدت این هشت ماه آقای مهدي فراحي شانديز در انفرادي نگهداري مي شود و از لحاظ جسمي در شرايط بسیار سختي قرار دارد. در آخرین نقض حقوق اولیه انسانی توسط مقامات حکومتی علیه این فعال کارگری مسئولين زندان اوین با وجود آغاز فصل سرما از تحویل گرفتن لباس گرم از خانوده ی وی برای این زندانی خوداري می کنند.
مسئولین دادگاه انقلاب برای ممانعت از آزادی آقای فراحی در ابتدا اقدام به صدور وثیقه ی سنگین 100 ميليون تومانی براي این فعال کارگری می کنند و سپس بعد از آنکه خانواده ی او با مشقت این وثیقه را تامین می کنند به بهانه های مختلف از قبول وثيقه خودداری می کنند.
آقای آقای مهدي فراحي شانديز طي 20 روز گذشته از طرف شعبه12 دادگاه انقلاب به 9ماه حبس تعزیری محكوم شده و اين حكم به طور شفاهي در سلول انفرادی به ايشان ابلاغ شده است. جرم اعلام شده در پرونده ی این فعال کارگری اقدام علیه امنیت ملی و شرکت در تجمعات غیر قانونی می باشد. به گفته خانواده مهدي فراحي شانديز در آخرين ملاقاتي كه با وی داشته اند ضعف شدید جسمانی ایشان به وضوح قابل مشاهده بوده است. و همچنان پس از گدشت هشت ماه به دستور رئيس زندان اوین در انفرادي به سر مي برد.
از تمام كارگران، فعالين كارگري، فعالان و نهادهای حقوق بشری، فعالان جنبشهای اجتماعی و ... مي خواهيم براي آزادي آقای مهدي فراحي شانديز از هيچ كوششي دريغ نكنند چرا که خانواده ايشان در شرايط بسیار سختي به سر مي برد و قادر به پیگیری وضعیت ایشان نیستند. پر واضح است که هر آنکس با شرایط امروز ایران آشنا باشد معنی هشت ماه حبس در سلول انفرادی آنهم در شرایط سکوت و بی خبری نحض را درک کرده و در برابر این رفتار غیر انسانی علیه یک فعال کارگری و عضوی از زحمتکشان جامعه ی ایران سکوت نخواهد کرد.

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net