لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات یکشنبه 6 دی 1388در ایران


* طبق اطلاعیه های گوناگونی که برای راهپیمایی روز 6 دی در تهران و بقیه شهرهای ایران منتشر شده بود مردم تهران از صبح امروز خود را آماده حضور در این راهپیمایی ها می کنند تا بار دیگر صدای حق طلبی و مقابله با استبداد خود را به گوش حاکمان برسانند. در همین راستا جرس گزارش می دهد،صدها نیروی نظامی و انتظامی از صبح امروز در مناطق مرکزی شهر تهران مستقر شده اند.
به گزارش خبرنگار جرس، این نیروهای نظامی که رفته رفته بر تعداد آنها در شهر افزوده می شود بیشتر در خیابان آزادی و مسیر میدان امام حسین تا میدان انقلاب مساقر شده اند. علاوه بر آن در اطراف محوطه بازار و میدان هفت تیر نیز گروههای چشمگیری از پلیس حضور دارند. گفتنی است امروز همزمان با عاشورای حسینی معترضین در تدارک برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی بزرگ از میدان امام حسین به سمت میدان آزادی هستند.

* جمعيت بسیار زیاد در ميدان انقلاب به سمت ميدان آزادي در حركت هستند و با شعارهاي الله اكبر تظاهرات را شروع كردند. گزارشهای تایید نشدهحاکی از ضرب و شتم شدید مردم توسط بسیجیها در مناطق مختلف تهران است. راههای ورودی به میدان انقلاب تهران کاملا مسدود شده است. خبرهایی نیز حاکی ازچهار راه ولیعصر و میدان امام حسین به شدت درگیری است.

* گزارشهای وارده حکایت از حمله نیروهای پلیس به گروهی از تظاهرکنندگان در نزدیکی میدان فردوسی تهران دارد. در روی پل چوبی در خیابان انقلاب ترافیک بسیار سنگین گزارش شده است.

* خبرنگارآژانس ايران خبر , تهران , ساعت10:00, : در چهارراه كالج جمعيت زيادي تجمع كرده اند . خيلي خيلي شلوغ شده است . مزدوران حكومتي اعم ازگاردي ها و مامورين انتظامي زياد هستند . مامورين انتظامي مانع از پيوستن نفرا ت و تجمع آنها ميشوند . فضا ملتهب است .

*پلیس برای متفرق کردن گروههایی از مردم که در خیابان انقلاب تجمع کرده اند و قصد دارند تا به میدان انقلاب بروند، لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد. به گزارش خبرنگار جرس در میدان انقلاب، با این وجود مردم توانستند از سد پلیس بگذرند و به سمت میدان انقلاب حرکت کنند.
عده زیادی از مردم نیز که از طریق اتوبوس های تند روی "بی آر تی" به سمت میدان امام حسین در حال حرکت هستند، در اتوبوس ها شعار "یا حسین میرحسین" و "الله اکبر" سر می دهند. ضمنا شاهدان عینی از شلیک تیر هوایی نیز گزارش می دهند.

* یکی از شعارهای مردم به گزارش شاهدان عینی این بوده است :"ابولفض علمدار دیکتاتور رو برش دار"

* ازشيراز: مردم همچنان درحال رفتن به سوي مسيرهاي تظاهرات هستند جمعيت زيادي مشاهده مي شود اما هنوز شعار نميدهند

* علی رغم تدابیر امنیتی نیروهای نظامی جمعیت بسیار زیادی از مردم هم اکنون در خیابان انقلاب تهران هستند. به گزارش خبرنگار جرس در مرکز شهر تهران، هم اینک درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای نظامی حد فاصل چهار راه ولی عصر و پل کالج و در برابر پارک دانشجو در جریان است. مردم لحظاتی پیش یک موتور نیروهای یگان ویژه را به آتش کشیدند.

*در درگیری مقابل دانشگاه امیرکبیر تعدادی از مردم مجروح و جمعیت تا حدودی متفرق شده است.

* گزارشهایی نیز مبنی بر درگیری های شدید در اصفهان و کرمانشاه به دست ما رسیده است و متعاقبا جزئیات آن اعلام می شود.

* از خیابان آزادی خبر می رسد که لحظه به لحظه بر تعداد معترضین افزوده می شود و کنترل جمعیت تقریبا از دست مامورین حاضر خارج شده است

*(جرس): لحظاتی پیش جمعیت انبوه مردم پس از درگیری با پلیس در چهار راه ولی عصر و مقابل پارک دانشجو موفق شدند پلیس را وادار به عقب نشینی کنند. به گزارش خبرنگار جرس در مرکز شهر تهران، هم اینک پلیس خیابان حافظ را مسدود کرده است.
درگیری اکنون در خیابان خارک تشدید شده است و بنا به مشاهدات خبرنگار جرس جمعیت معترضین حاضر در خیابانها بسیار چشمگیر و فراوان است.

*به گزارش خبرنگار مردمک از میدان امام حسین نیروهای گارد ویژه به شدت تجمع کنندگان را سرکوب میکنند و همچنین در خیابانهای ویلا و ایرانشهر مردم با شعار های یا حسین ، میر حسین در حال حرکت به سمت خیابان انقلاب هستند. مردم در دسته های بزرگ به خیابان میایند .شعارها نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.یا حجت بن الحسن ریشه ظلم رو بکن

* گزارش رسیده است تبریز در چهارراه آب رسان درگیری شدید است.

*بلوار کشاورز تهران به طور کامل دست مردم است و در حال سر دادن شعارهای بسیار تند علیه خامنه‌ای هستند. اوج درگیریها اکنون در میدان فردوسی و چهارراه ولیعصر و خیابان خارک است .مردم چندین موتور بسیجی ها را اتش زده اند. پلیس گاز فلفل میزند. به آتش کشیدن یک خانه در خیابان آزادی تقاطع خارک توسط مامورین گزارش شده است.

*عمده‌ی شعارهای امروز علیه خامنه‌ای سر داده می‌شود و مردم کم‌تر شعارهای دیگر سر می‌دهند. "حسین حسین شعارشون، تجاوز افتخارشون"، "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر" اینها نمونه ای از شعارهای مردم است. ده ها هزار نفر در اتوبانهای منتهی به میدان آزادی تجمع کرده اند و شعار کردند. نیروهای امنیتی وحشیانه به مردم حمله کردند، مردم با سنگ و آتش زدن سطلهای زباله از خود دفاع می کنند.

* پرشین رادیو گزارش داد کشته شدن 3 تن از مامورین رژیم به دست مردم در مهاباد در درگیرها رخ داده است.

* خبرنگار آژانس ايران خبر، تهران ، ساعت 10:35 : در خيابان انقلاب از سمت پيچ شمران به سمت چهار راه وليعصرمردم درپياده روها درحركت هستند.اجتماع مردم بسيار زياد است .مردم درپيادرو وهمچنين سواره درحال حركت هستند.زير پل حافظ مردم دو موتور بسيجي ها را آتش زدند، و با سنگ و آجر به آنها حمله كردند.

* يك گزارش ازداخل : همين الان توي ميدان انقلاب توي اصفهان درگيري شديد است. اسپري فلفل زدند. جمعيت خيلي زياد است ز
فقط پانصد تا هفتصد تا لباس شخصي اند كه اينام توي جمعيت ميان ميزنند.
بعداز حمله شون به جمعيت 5 نفر رو گرفتند كه يك پسر و چهار نفر شون زن بودند. مردم ريختن كمك شون كنند. اينا بدجوري ميزنند.
بسيجي ها گله اي دارند به سمت ميدان انقلاب به مردم يورش مي برند .

*جرس: بر حجم درگیری های مرکز شهر تهران افزده شده و مردم کنترل کوچه های اطراف خیابان انقلاب را به دست گرفته اند. به گزارش خبرنگار جرس، صدای آمبولانسها در سطح مرکز شهر به شدت شنیده می شود و ستون هایی از دود و آتش مرکز شهر را در برگرفته است. همچنین دامنه درگیری ها از مرکز شهر به حوالی میدان ولی عصر و هفت تیر نیز کشیده شده است.
اخباری نیز به دست ما رسیده است که حاکی از شعارهایی چون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و "ایرانی می میرد، لذت نمی پذیرند" توسط مردم مکررا داده می شود.

* طبق خبر دريافتی یکی از مردان تظاهرکننده به ضرب گلوله گارد ضد شورش کشته شده است.
مردم عزادار در چهار راه ولی عصر تهران که با دیدن جنازه‌ی وی به شدت منقلب شده اند، پیکر او را روی دست گرفتند و در حالی که شعار می دادند "یا حسین میرحسین" پیکر در خون آلوده‌ی وی را رو به نیروهای نظامی و انتظامی گرفتند. نیروهای نظامی به طرف مردم و پیکر این شهید نیز گاز اشک آور شلیک کردند.
شاهدان عینی از نقاط مختلف خیایان انقلاب تعداد زیادی مردم مجروح را گزارش کرده اند.
مردم با سر و روی خونین فریاد می زنند: "تهران شده کربلا"، "یا حسین، میرحسین"، "الله اکبر".

* از لحظاتی پیش و در پی عدم کنترل جمعیت معترض از سوی پلیس، هلی کوپترهای پلیس پرواز خود را در آسمان تهران به ویژه بر فراز مناطق مرکزی شهر آغاز کرده اند.به گزارش خبرنگار جرس، معترضین معتقدند که پرواز این بالگردها بیشتر برای ارعاب مردم است زیرا پلیس به خوبی از مسیر حرکتهای مردم آگاه است.

*شيراز : شليك مزدوران و مقاومت ابنوه جمعيت در خيابان زند غلغله هست. از سمت سينما سعدي تا پارامونت نزديك به بيست هزارنفر تجمع كرد اند.

*شبکه جنبش راه سبز (جرس): در درگیری های صورت گرفته در پل کالج متاسفانه سه تن از هموطنانمان شهید و دوتن زخمی شدند.به گزارش خبرنگار جرس که خود در صحنه حاضر بود این سه تن در پل کالج و توسط شلیک مستقیم نیرهای نظامی به شهادت رسیدند، همچنین دو تن دیگر از مردم توسط لباس شخصی ها به شدت زخمی شده اند.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

* مراسم عاشورا در حوالی آستانه امامزاده قاسم بابل (مرکز شهر) به خشونت کشیده شد. به گزارش خبرنگار جرس، شبه نظامیان با شنیدن شعار مرگ بر دیکتاتور از سوی عزاداران حسینی به آنها حمله کردند و پس از ضرب و شتم عزاداران با باتوم، تعدادی را بازداشت کردند. بر اساس همین گزارش، حمله کنندگان، پس از مشاهده مقاومت و همبستگی مردم عقب نشینی کردند و مراسم عزاداری ادامه دارد.

*شعار مردم تهران يكپارچه مرگ بر خامنه اي است

* تا این لحظه چهار تن از دلاوران مبارز توسط نیروهای ارتجاع به شهادت رسید-جمعیت ملیونی در خیابانها جاریست-بخشی از مناطق تهران تحت کنترل مردم است - فعالین بذر دانشجو تهران. یکی از کسانی که تیر خورد یک دختر نوجوان بود که تیر به کمرش اثابت کرد، نیروهای بسیج آنها رو بردند.

* حدود هفت هزار نفر از مردم روی پل حافظ هستند. روی تمام پل حافظ مردم آتش روشن کرده اند. آٰژیر آمبولانس و دود تهران را فرا گرفته است.عداد مجروحین به شدت در حال افزایش است; سرهای زیادی شکسته شده است; منازل اطراف، عزاداران مجروح را پناه داده اند و نیروهای سرکوبگر در اطراف منازل در انتظار خروج مجروحین برای دستگیری آنها هستند.

* از سر حافظ تا میدان ولی عصر حدود 30 هزار نفر از مردم هستند و در خیابان سميه حدود ده هزار نفر. تمام سنگ های کف پوش خیابان را خرد کرده اند و به نيروهای انتظامی که به ایشان حمله می کنند، پرتاب می کنند.

* عکس از اولین کشته شده امروز منتشر شد.

*همچنین از سطح شهر خبر می رسد مردم در میدان ولی عصر ایستگاه پلیس را به آتش کشیده اند.

* اموران یگان های ویژه و نظامی در برابر دستورات فرماندهان خود مبنی بر شلیک تیر مستقیم به مردم سرپیچی می کنند. به گزارش خبرنگار جرس، در حالی که لحظه به لحظه بر شدت درگیری ها در مناطق مختلف تهران افزوده می شودو کنترل بسیاری از مناطق شهر از دست پلیس خارج شده است، فرماندها نظامی از نیروهای خود در مناطق مرکزی شهر خواسته است تا برای متفرق کردن مردم از شلیک تیر مستقیم استفاده کنند. ولی بسیاری از تیم نیروهای گارد با سرپیچی تیرهای هوایی شلیک می کنند یا به طور کلی امتناع می کنند. بنا به مشاهدات عینی مشاجره های زیادی بین نیرهای ویژه گارد سرکوب و فرمانده انها دیده شده. فرمانده این گروه بر سر آنها فریاد می زد که دادگاه نظامی برای آنها تشکیل خواهد داد و با آنها برخورد خواهد کرد اما نیروهای تحت امر او از دستورات او سرپیچی کردند.
خبرنگار جرس که خود در محل حادثه در نزدیکی های میدا انقلاب حضور دارد می گوید: در پی این مشاجره فرمانده این نیروها در برابر یکی از اعضای گارد که گفت من هرگز مردم کشور خودم را نخواهم کشت، به صورت او سیلی زد و ا را تهدید به تشکیل دادگاه نظامی کرد. گفتنی است گستردگی حضور مردم و مقاومت آنها باعث نفس گیر شدن نیروهای نظامی، عدم کنترل آنها بر وضعیت شهر شده است برای همین فرماندهان نظامی برای ترساندن مردم و خالی کردن خیابانها دستور شلیک تیر مستقیم داده اند. در حال حاضر از گوشه و کنار شهر صدای تیراندازی و آژیر آمبولانسها به گوش می رسد.

*سفارت اطریش آمادگی خودش برای ارائه خدمات پزشکی به مردم رو اعلام کرده. درهای سفارت باز هستند.بیمارستان هزار تختخوابي امام تهران يك كشته و سي و شش مجروح بد حال از عاشوراي امروز دارد, نيروي انتظامي قصد ربودن مجروح را دارد. بیمارستان نجمیه تهران مملو از مجروحین است.

*جوانان خشمگين ازتيرازنداي مزدوران به سمت مردم بيدفاع يك دستگاه ماشين گارد ويژه را به آتش كشيدند
براساس خبرهاي رسيده : درمنطقه بهارستان برخي از نيروهاي انتظامي ازدستور مافوق خود براي شليك به سمت مردم خود داري كرده اند .

* از شهر شیراز خبر می رسد که خيابان زند روز پر تنشی را تجربه کرده است. تجمع دهها هزار نفری مردم عزادار و معترض در فاصله سینما سعدی تا پارمونت با شعارهایی علیه آیت لله خامنه ای تا بعد از ظهر عاشورا ادامه داشته است. مسجد قبا محل سخنرانی آیت الله دستغیب در محاصره نیروهای امنیتی است. و پلبس به ضرب و شتم معترضان پرداخته است.

*

این صفحه به تدریج با خبرهای امروز ایران تکمیل می شود

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net