لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

محکومیت 5 بهایی به 10 ماه حبس

پنج نفر از شهروندان بهایی شیراز به نام‌های هاله هوشمندی، کیوان کرمی، فرهام (هادی) معصومی، افشین احسنیان و وحدت دانا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه و هریک به ده ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
دو تن از این افراد به نام‌های هاله هوشمندی و فرهام معصومی قبلا جز ۵۴ نفر بهایی بازداشتی بودند که اردیبهشت‌ماه سال ۸۵ در حین انجام خدمات اجتماعی و انسان‌دوستانه در چارچوب یک برنامه سوادآموزی که توسط یونیسف حمایت می‌شد، به تدریس کودکان بی‌بضاعت و بعضا خیابانی مناطق محروم شیراز می‌پرداختند و یک سال حبس تعلیقی به اتهام تبلیغ علیه نظام داشته‌اند.
آقایان حسین رئیسی و دادفر وکلای ایشان قصد تجدید نظرخواهی بعد از ابلاغ ح کم را دارند اما متن حکم تا کنون ابلاغ نشده و تنها به صورت شفاهی اعلام شده است.
هاله هوشمندی، کیوان کرمی ، فرهام معصومی و افشین احسنیان در زمستان سال گذشته و وحدت دانا در تاریخ ۵ اردیبهشت امسال بازداشت شده بودند.
کمیته گزارشگران حقوق بشر

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net