لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

تهران بار ديگر در آتش و خون!

گزارش ارسالی برای نشریه دانشجویی بذر – 8 دی ماه 1388
ساعت ده و نيم صبح خيابان آزادي بعد از بزرگراه يادگار امام از توي پياده رو خيابان از هر دو سمت جمعيت زيادي بسرعت به سمت ميدان انقلاب مي رفتند ايستگاه اتوبوس هم پر از مسافر است اما از اتوبوس خبري نيست پيداست كه براي اختلال در حركت مردم آن را تعطيل كرده اند پس تصميم مي گيرم كه پياده بروم به سمت ميدان انقلاب. سر چهار راه ها جمعيت زيادي ايستاده اند. بعد از بزرگراه نواب در قسمت چپ خيابان جمعيت فشرده تر مي شود و ناگهان حدود پانزده نفر گارد وي‍‍ژه ضد شورش حمله مي كنند و با باتوم شروع مي كنند به ضربه زدن به ميله هاي آهني و مردم. جمعيت روي هم مي ريزد و من براي اينكه له نشوم از نرده هاي آهني حياطي بالا مي كشم و از آنجا صحنه بهتر ديده مي شود دو نفر از نيروهاي ضد شورش تك تيرانداز هستند كه اسلحه معروف به قناسه دارند حدود ده نفر ديگر هم اسلحه پرتاب گاز اشك آور و باتوم و كلاه خود دارند.
مردم بعد از مدتي توقف به راه خود ادامه دادند در طرف ديگر هم تعدادي نيروي ضد شورش مستقر بودند اما موتورسوار نسبت به دفعات قبل در اين طرف كمتر بود نيرويشان متمركز كردند براي ميدان امام حسين.
جمعيت شعار مي داد : نترسيد نترسید ما همه باهم هستيم و برادر ارتشي چرا برادر كشي. زني گفت ما داشتيم مي رفتيم به سمت ميدان انقلاب كه نيروهاي ضد شورش حمله كردند . شعار مرگ بر ديكتاتور اوج مي گيرد.
از طرف ديگر چهار راه، باران سنگ بر نيروهاي ضد شورش مي بارد كه باعث مي شود آنها چهار راه را ترك كنند. از بزرگراه نواب به سمت ميدان توحيد هر پنجاه متر ده نيروي ضد شورش ايستاده و مردم را مي زنند كه پراكنده شوند.
ماشينها بوق مي زنند بناگهان دو سه نفر لباس شخصي پلاك ماشيني را مي كنند مردم هو مي كنند. از سمتي ديگر جوانان دو سطل آشغال بزرگ آهني را هول مي دهند و با آن اقدام به بستن خيابان مي كنند. سطل آشغال پلاستيكي ديگري را آتش مي زنند و سپس با استفاده از كيسه شنهاي مخصوص روزهاي برفي مسير بي آر تي را مي بندند تا موتورهاي ضد شورش نتوانند تردد كنند.
ساعت يازده و نيم چهار راه سلسبيل جنگ و گريز در جريان است. مردم شعار مي دهند : مرگ بر ديكتاتور. نيروي ضد شورش عمده تلاشش اينست كه نگذارد جمعيت يكي شود. دختر جواني مي گويد اينها نفسهاي آخرشان است و بزودي سرنگونند. توي تقاطع بزرگراه نواب و آزادي مردم بنر بزرگ خامنه اي را پائين كشيده اند و آن را لگد مال و پاره مي كنند و مرد جواني با فندك آن را به آتش مي كشد نيروهاي لباس شخصي جاسوس ميان مردم زيادند اما جرئت ندارند كاري بكنند اما در گوشه اي يكيشان كه خيلي چاق هم هست چاقو مي كشد كه بلافاصله مردم روي سرش مي زنند و شروع به زدنش مي كنند و هيچكش هم برايش دل نمي سوزاند.
يكي مي گويد موتوري ها رفتند حركت كنيد بسمت بالا. خبر مي رسد كه در ميدان امام حسين غلغله است يك نفر كه تازه آمده بود از آنجا مي گفت كه در يك هيئت واقع در نظام آباد، مداحي شروع كرده كه بگويد اينها مي گويند نماينده امام زمانند كه نيروي ضد شورش حمله كرده و درگيري شروع مي شود.
مردم شعار مي دهند : اين ماه ماه خون است خامنه اي سرنگون است. به طرف ميدان انقلاب با يك موتوري مي رم ميدان انقلاب پر از نيروهاي ضد شورش و لباس شخصي هاست و راه ماشينها و و حتي پياده ها را جلوي دانشگاه و سمت مقابل جلوي كتابفروشي ها را بسته اند . يكي مي گويد ساعتي پيش تظاهرات گسترده و درگيري در آنجا رخ داده است. از آنجا به طرف كارگر جنوبي سرازير مي شوم در كوچه ها جوانان در حركتند معلوم است كه تازه از درگيري آمده اند نيروي ضد شورش خياباني را بند آورده اند. بر مي گرديم به سمت بزرگراه نواب تقاطع جمالزاده و آزادي مملو از جمعيت است. مردم شعار مي دهند : مرگ بر اين دولت مردم فريب.
سر خيابان اوستا و جلوي بوستان اوستا در خيابان آزادي جمعيت زيادي ايستاده اند و مسيرهاي بي آر تي را با بلوك و آجر و علايم رانندگي بسته اند و با سنگ روي نرده هاي آهني مي كوبند پيرمرد و پيرزن زحمتكشي در اينكار از همه فعالترند. جلوتر تقاطع آزادي و اسكندري مملو از مردم است و شعار مي دهند : خامنه اي يزيده يزيد سرنگونه! و خامنه اي يزيد شد روي يزيد سفيد شد. و خامنه اي بدونه بزودي سرنگونه! اين لشگر حسينه ياور ميرحسينه. و حسين حسين شعارشون تجاوز افتخارشون و اين ماه ماه خونه يزيد سرنگونه! و مرگ بر ديكتاتور!
تعدادي از جوانان مجسمه نيم تنه نواب صفوي را در بزرگراه نواب برايش سربند سبز درست مي كنند مردي مي گويد ولش كنيد مرتجع بود اما كسي گوش نمي دهد.
تقاطع رودكي و خيابان آزادي دست مردم است هليكوپتر ناجا در ارتفاع پائين از بالاي آن عبور مي كند مردم هو مي كنند.
جلوتر در ايستگاه بهبودي مردم شعار مي دهند : منتظري نمرده ديكتاتوره كه مرده. نيروي ضد شورش گاز اشك آور مي زند. مردم شعار مي دهند : مرگ بر خامنه اي زني به شوهرش مي گويد مذهب فايده ندارد و اين مراسم عاشورا ديگر خيلي تكراري است و مرد ميانسالي مي گويد كه راست مي گويد بايستي از حقوق زنان و مليتها و دمكراسي دفاع كرد شوهر زن مي گويد قدم به قدم.
ساعت يك جمعيت در تقاطع خيابان خوش و كلهر در سلسبيل خيلي زياد است و خيابان پر از دود و آتش است.
جلوي مسجد لولاگر جايي كه در سي خرداد از بالاي آن به سمت مردم تيراندازي كردند و تعدادی را كشتند جمعيتي ايستاده و از هيئتي توي كوچه روبرو غذا و چاي مي گيرند و مسئولين مسجد كه قيافه بسيجي دارند سعي مي كنند كه خودشان را بيطرف نشان دهند.
مترو نواب نزديك است پس مي پرم توي مترو به سمت ميدان امام حسين. بلند گو مي گه ايستگاه امام حسين توقف نداره پس پل چوبي بيرون مي آيم نرسيده به ميدان ماشين هاي نيروي انتظامي ايستاده اند و مردي را دستگير مي كنند آنجا مركز فروش وسايل دست دوم تهران است اما مغازه ها همه بسته اند و معمولا افراد فقير وسايل كهنه شان را توي پياده رو مي فروشند اما حالا خلوت است.
توي خود ميدان نزديك به بيست ون نيروي انتظامي مملو از مامور در ضلعي كه مسجد امام حسين درش هست مستقر شده اند در ميانشان چند نفر نيروي كماندو هستند كه لباس مشكي بر تن دارند و جليقه ضد گلوله و كلت كمري و باتوم دارند. آدم ياد سربازان اسرائيلي مي افتد كه در غزه مردم را سركوب مي كنند.
ساعت حدود دو است و از درگيري هاي ميدان مدتي مي گذرد. مرد جواني مي گويد ساعت يازده جمعيت خيلي زيادي آنجا بوده و درگيري زياد بوده مي پرسم ده هزار نفر مي شدند؟ مي گويد خيلي بيشتر. بعدا كه شب تصاوير تظاهرات را در پل چوبي ديدم بنظر درست مي گفت.
از آنجا مي خواهم برگردم با بي آرتي برم كه تا ميدان امام حسين بيشتر نمي رود و بنابراين نميشه از جلوي دانشگاه و دروازه دولت و غيره گذشت. در ايستگاه اتوبوس آخوند جواني بهمراه مريدانش ايستاده اند بنظر طرفدار احمدي نژاد است و او مي گويد كه جمعي از اراذل مشكلات را بوجود آوردند! مي خوام جواب تندي بهش بدهم اما موقعيت مناسب نبود بنابراين فقط به اين بسنده مي كنم كه بگويم ملاها بهتره در سياست دخالت نكنند او هم خودش را به مظلوميت مي زند و مي گويد كه اصلا! بعد با هم مي چپيم توي اتوبوس لبالب پر و مي بينم كه با ترس دارد نگاه مي كند چون تنها آمد تو.
بر مي گردم به سلسبيل ساعت حدود سه و نيم است. نيروي ضد شورش در خيابان جيحون در دسته هاي ده نفري شروع به مستقر كردن مي كنند چون لانه شان همانجاست روبروي استخر تامين اجتماعي. و بعد بيخودي گاز فلفل مي زنند. پسر ده ساله اي توي كوچه اي شروع به گريه كردن و استفراغ مي كند صورت و چشمهايش سرخ شده اند. به چند زن كه از خانه هايشان بيرون مي آيند مي گويم اين پسر را ببريد كمي آبليمو بهش بدهيد بالاخره يكيشان قبول مي كند. گازش خيلي تند بود چشمانم بد جور مي سوزد براي مردم ديگر گاز اشك آور عادي شده است.
آنطرفتر اما در خيابان رودكي غلغله است صدها جوان بدنبال چهار جوان صورت پوشيده كه روي ارابه اي رفته اند راه مي روند و شعار مي دهند : حسين حسين شعارشون تجاوز افتخارشان! و مرگ بر تو مرگ بر تو! در اين روز شعار مرگ بر خامنه اي خيلي زياد بود و از اين لحاظ راديكالتر بود شعار ها.
جوانان به سرعت صورتهايشان را با تكه هاي يك پارچه سياه دكه يك هيئت مي پوشانند. و صدها سنگ و آجر آماده مي كنند و بدست مي گيرند و به سمت بالا حركت مي كنند. جسارت آن چهار جوان ستودني است چون خبرچين زياد است.
ساعت حدود چهار و نيم است و هنوز سيصد نفري بدنبال اين جوانان راه مي روند و شعار مي دهند از نيروهاي گارد خبري نيست اما چندين موتور سوار مشكوك بسيجي هي دور و بر آنها مي پلكند و ارزيابي مي كنند. اين جوانان خستگي نمي شناسند و حاضرند تا صبح ادامه دهند.
عصر خانه هستم و ماهواره مي گويد كه در اثر تيراندازي و حمله نيروهاي حكومتي چهار نفر كشته شده اند و چند نفر ديگر مجروح شده اند گويا از روي پل حافظ و از پائين آن، حدود ظهر تيراندازي كرده اند. فيلم هاي خبري كانال آسو بوضوح تصاوير دو نفر از كشته شدگان را نشان مي دهد. زني در تماس با راديو فردا جزئيات كشته شدن يك نفر را در تقاطع فلسطين و انقلاب شرح مي دهد و مي گويد كه مردم جسد مرد ميانسالي را تا چهار راه وليعصر حمل كردند.
خبر ديگر حاكي از كشته شدن خواهر زاده موسوي بود گويا او را نشان كرده بودند و با گلوله زده بودند او كه 35 ساله بود به نام علي موسوي بعدا در بيمارستان ابن سينا در صادقيه جان مي بازد. بنا بر اخبار رسانه ها شب هنگاه جمعيت زيادي به سمت آن بيمارستان مي روند.
بنا بر اخبار رسانه هاي ماهواره اي خيابان وليعصر و بلوار كشاورز در مقابل پارك لاله و ميدان آزادي و خيابان ستارخان و ميدان توحيد تظاهرات پراكنده مردم رخ داده.
آخرين خبرها حاكي از تجمع شبانه مردم در ميدان محسني واقع در ميرداماد و درگيري پراكنده مردم در اطراف صدا و سيما دارد و مردم روي بام ها شعار مرگ بر ديكتاتور سر داده اند.
ساعت 9 شب در اخبار شبكه يك سيما تصاويري از تظاهرات مردم و به آتش كشيده شدن چند موتورسيكلت و تخريب يك ساختمان را نشان مي دهد و زيرنويس زده: حرمت شكني عزاداري عاشورا توسط اغتشاشگران. بعدش مصاحبه با رادان فرمانده نيروي انتظامي تهران را پخش مي كند او قيافه ناراحت و مادر مرده بخودش گرفته و مي گويد كه حرمت را شكستند و متاسفانه چهار نفر كشته شده اند يك نفر از پل به پائين پرت شده! دو نفر در حادثه رانندگي كشته شده اند! و يك نفر هم با گلوله ـ مي گويند كه ارتشبد ازهاري در اواخر زمان شاه هم مي گفته كه اين شعارها همه نوار است و از بلندگو پخش مي شود - اين در حاليست كه بنا بر خبر شاهدان عيني يكي از كشته شدگان ابتدا گلوله مي خورد و بعد ماشين نيروي انتظامي از رويش به عمد رد مي شود و او جان مي سپارد.
كلا در اين روز شعارها راديكالتر شد نسبت به شخص خامنه اي و مردم جسورتر بودند و نيروي انتظامي در بسياري از مناطق دستور حمله و تيراندازي را اجرا نمي كردند و در بسياري از نقاط مركزي تهران كنترل دست مردم بود. زحمتكشان در اين روز نسبت به روزهاي قبل در اطراف ميدان امام حسين و محله نظام آباد و محله سلسبيل حضور پر رنگتري داشتند. خواست سرنگوني در غالب شعار بيشتر شنيده مي شد.
بنا بر اخبار رسيده در تبريز حداقل چهار نفر در تظاهرات ضد حكومتي كشته شدند. شهرهاي شيراز و مشهد و اصفهان و زنجان و اراك هم شاهد تظاهرات گسترده مردم بوده و شعار عليه خامنه اي پر رنگ بوده.
طرفداران موسوي از راديكالتر شدن شعارها هراسانند و پيشنهاد مذاكره و گفتگو مي كنند اين در حاليست كه بخشهايي از مردم خواستار سرنگوني هستند. در اين روز بخاطر عاشورا شعارها رنگ و بوي مذهبي بيشتري داشت.
كشتن مردم در روز عاشورا لكه ننگ بزرگي بر چهره كثيف جمهوري اسلامي است كه خود را نماينده امام زمان و اسلام ناب محمدي معرفي مي كند.

درود بر جانباختگان راه آزادي!
مرگ بر سركوبگران خلق!
استقلال، آزادي، برابري، جمهوري دمكراتيك مردمي!

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net