لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

کناره‌گیری دو روحانی کاتولیک در اعتراض به "جنایت‌کاری" در کلیسا

رسوایی سوء استفاده‌ی جنسی هزاران کودک از سوی مقامات روحانی کاتولیک همچنان ادامه دارد. در پی کناره‌گیری دو روحانی، دو مقام کلیسای شهر دابلین نیز در مراسم نیایش شب میلاد مسیح خبر کناره‌گیری خود از سمتشان را اعلام کردند.

دو اسقف ایرلندی که در مراسم مذهبی نیایش در سب میلاد مسیح حضور داشتند، پس از اعلام خبر کناره‌گیری خود از سمتشان‌، همزمان از قربانیان پوزش طلبیدند. با این حرکت‌ این دو روحانی بلندپایه‌ی کاتولیک نسبت به انتقادها و فشارهای افزاینده در هفته‌های اخیر واکنش نشان دادند.

دایارمود مارتین، اسقف اعظم شهر دابلین در خطابه‌ی خود در شب میلاد مسیح اظهار داشت «جنایتکاری» بایستی در هر حال مورد تعقیب و مجازات قرار بگیرد و افزود: «نوسازی کلیسا بایستی با شفاف‌سازی جدی و سختگیرانه‌در مورد گذشته شروع شود.» وی همچنین در راستای رنجی که قربانیان متحمل آن شده‌اند خاطر نشان ساخت، هیچ واژه‌ی برای عذرخواهی وجود ندارد.

از زمانی که آشکار شد هزاران کودک در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۴ میلادی از سوی مقامات بلندپایه‌ی کاتولیک ایرلند مورد سوء استفاده‌ی جنسی قرار گرفته‌اند، کلیسای کاتولیک این کشور وارد شدیدترین بحران‌ها شد.

در گزارشی که در اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی انتشار یافت، مشخص شد که چندین تن از مقامات کلیسای کاتولیک از سال ۱۹۴۰ میلادی، با پرده‌پوشی در خصوص سوءاستفاده‌ی جنسی کودکان توسط بیش از ۱۷۰ کشیش در دابلین سعی در پنهان کردن این امر داشته‌اند. تازه در سال ۱۹۹۵ به واسطه‌ی فشارهای شدید بر روی کلیسا،‌ مقامات مذهبی این موارد را به پلیس گزارش می‌دهند. در این میان مشخص می‌شود که شمار قربانیان بالغ بر هزاران کودک می‌شده است.

در همین راستا انتشار گزارشی از سوی دولت در ماه مه سال جاری میلادی، موسوم به گزارش رایان، در خصوص شکنجه‌های روحی و جسمی شمار زیادی از دختران و پسرانی که در مراکز تحت نظارت کلیسای کاتولیک بوده‌اند، بازتاب گسترده‌ای در میان مردم این کشور و همچنین رسانه‌ها داشت.

بیشتر قربانیان کودکان یتیم ساکن در پرورشگاه‌ها یا کودکانی بوده‌اند که در مراکز اجتماعی نگهداری می‌شده‌اند.

منبع : http://www.dw-world.de/

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net