لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

جمهوری اسلامی صبح امروز اردشیر کشاورز را اعدام کرد

اعتراض و درگیری گسترده زندانیان گوهردشت به اعدام کشاورز
جمهوری اسلامی در بامداد امروز چهارشنبه ۳۰ دسامبر حوالی ساعت ۶و نیم صبح، اردشير کشاورز را که از يک هفته پيش برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل کرده بود در محوطه زندان گوهردشت کرج اعدام کرد. اردشير کشاورز ۳۵ ساله بيش از ۶ سال است که در زندان بسر می برد.
اردشير کشاورز به اتهام درگيری با نيروی انتظامی که منجر به قتل يکی از آنها شده بود محکوم به اعدام شد اين زندانی اهل کرمانشاه است و يکبار هم موفق به فرار از زندان گوهردشت کرج شده بود. رسانه های حکومتی آن زمان به دروغ اعلام کردند که او قاتل قاضی مقدس که موفق به فرار از زندان شده است .
در پی انتشار خبر اعدام اردشیر زندانیان زندان گوهردشت دست به اعتراض وسیعی زدند.. زندانيان با سر دادن شعار عليه کل رژيم اعتراض و مخالفت خود را با اعدام زندانیان سیاسی ابراز داشتند مقامات جمهوری اسلامی که در مقابل این اعتراض گسترده زندانیان مستاصل شده بودند با اعزام نیرو از سایر زندانها به زندانیان یورش برده و درگيری شديدی بين زندانيان و مامورین نیروی گارد زندان روی داد. براساس گزارشات رسیده در جریان این درگیری ها یکی از سربازان گارد زندان از يورش به زندانيان سرباز زد. اين سرباز توسط يکی از سرهنگ های گارد زندان رجائی شهر در مقابل چشمان زندانيان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. نيروهای گارد زندان در اين يورش بيش از ۱۵ نفر از زندانيان را دستگير و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
جمهوری اسلامی که زیر آماج اعتراض میلیونی مردم قرار گرفته است دیوانه وار از سلاح سرکوب و اعدام برای ادامه بقای خود استفاده میکند. کمیته بین المللی علیه اعدام همه مردم و سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشری در سراسر دنیا را فرا میخواند که قاطعانه در مقابل سرکوبهای جمهوری اسلامی بایستند. دنیا نباید شاهد چنین خشونتهایی از جانب جمهوری اسلامی باشد. در اعتراض به این سرکوبها باید فوری اعتراضات گسترده و قدرتمندی را در ایران و در سراسر جهان سازمان داد.
کمیته بین المللی علیه اعدام، کلیه دولت ها و مقامات سیاسی را فرامیخواند که جمهوری اسلامی را تحت فشارهای مداوم و قاطعانه خود قرار داده و اقدامات عملی جدی و فوری را علیه جمهوری اسلامی در پیش گیرند.
کمیته بین المللی علیه اعدام
۳۰ دسامبر ۲۰۰۹

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net