لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

متین ارجان، زندانی کرد برای دومین بار در شش ماه گذشته دچار سکته مغزی شد

بنا بر گزارش رسیده از زندان اوین متین ارجان، زندانی سیاسی کرد شب گذشته 31 شهریور ماه برای دومین بار متوالی در شش ماه گذشته دچار حمله مغزی شد.

وی که از ناراحتی های گوارشی و کلیوی رنج می برد، شش ماه پیش برای اولین بار دچار سکته مغزی شد و متعاقب آن اعصاب نیمی از بدن وی ار کار افتاد. با وجود نیاز مبرم به درمان پزشکی و معالجات در خارج از زندان، مسئولان زندان از انتقال زندانی به بیمارستان طالقانی، مرکز درمانی طرف قرارداد زندان ممانعت به عمل می آورند.

متین ارجان، فعال فرهنگی، اهل شهر بایکان واقع در کردستان ترکیه نهم اردیبهشت ماه 84 در ارومیه به اتهام فعالیت برای حزب کارگران کردستان، پ.ک.ک بازداشت شد. وی پس از آن به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در تهران منتقل و بنابر گزارش های موجود تحت شکنجه شدید جسمی قرار گرفته است. متین ارجان پس از 22 ماه بازداشت به اتهام ذکر شده به تحمل 10 سال حبس محکوم شد.

متین ارجان فاقد وکیل بوده و در چهار سال گذشته نیز موفق به ملاقات با خانوادهی خود نشده است. طبق آخرین اخبار علی رغم پیگیری مکرر سایر زندانیان تا ظهر امروز حتی پزشک بهداری نیز بر بالین وی در اندرزگاه 8 زندان اوین حاضر نشده است.

منبع: کمیته گزارشگران حقوق بشر

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net