لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۷ اسفند ۱۹, دوشنبه

دیدار خانواده دانشجویان دربند دانشگاه امیرکبیر با مهدی کروبی به دعوت انجمن دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران

کروبي در ديدار با دانشجويان انجمن اسلامي دموکراسي خواهان دانشگاه تهران و خانواده هاي دانشجويان در بند اميرکبير: من متاسفم و پیگیر قضيه هم هستم.
خبرنامه امیرکبیر: روز شنبه مورخ ۱۷/۱۲/۸۷ دانشجويان دموکراسي خواه دانشگاه تهران و خانواده هاي چند تن از دانشجويان دربند دانشگاه امیرکبیر به دعوت انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران، به ديدار حجت الاسلام کروبي رفتند.
در این جلسه دانشجويان عضو انجمن دموکراسي خواه دانشگاه تهران پس از معرفي و ارائه ي سوابق و پيشينه ي اين انجمن نزد مهدی کروبي، با بیان اینکه اين انجمن مشروعيتش را تنها از بدنه ي دانشجويي مي گيرد و چون مهمترين دغدغه شان فشار بسيار زيادي است که دانشجویان در بند متحمل مي شوند، اولويت صحبت در مورد مسائل را به خانواده های دانشجویان بازداشت شده دادند. سپس دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اين گونه به تشريح اخبار و وضعيت دانشجويان در بند پرداختند:
“روند بازداشت هاي اخير از مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان در تاريخ ۱۷ بهمن ماه با دستگيري ۴ نفر به نام هاي حسين ترکاشوند، محمد اسماعيل سلمان پور، کوروش دانشيار و مجيد توکلي آغاز گشته است. آنها در واقع يک ماه است که در زندان به سر مي برند و پرونده ي جديدي برايشان تشکيل شده است. در مورد اعتراضات صورت گرفته به دفن شهید در دانشگاه امیرکبیر نیز، اعضاي انجمن پلي تکنيک در همان ساعات آغازين روز ۵اسفند ماه مطابق با شب ۲۸صفر اعلام کرده بودند که “ما هنگام مراسم تدفين شهدا در دانشگاه حضور نخواهيم يافت”. اما به هر ترتيب دانشجوياني در اين مراسم دست به اعتراض زدند و بین دانشجویان و گروه های فشار داخل دانشگاه درگيري بوجود مي آيد. گويا نيروهاي انصار و… هم براي مقابله از قبل حضور داشته اند. حدود ۳۰ نفر از دانشجویان معترض زخمي مي شوند که تعدادي از ایشان در وضعيت حادي بسر مي برند. بعد از ظهر همان روز نیز حدود ۷۰ نفر بازداشت شده و در طي دو روز بعد عمده ي دانشجويان آزاد مي شوند. فرداي آن روز، سه شنبه ششم اسفندماه نيروهاي امنيتي به منزل ۴ تن از دانشجویان به نام هاي عباس حکيم زاده، مهدي مشايخي، احمد قصابان و نريمان مصطفوي که متعاقبا اعلام عدم حضور کرده بودند، يورش می برند”.
در ادامه این جلسه، سينا صداقت نژاد، عضو انجمن اسلامی امیرکبیر گفت: “ما تا روز يکشنبه ۴اسفند در دانشگاه حضور فعال داشتيم اما قرار شد روز دوشنبه دانشگاه نياييم. در اين مراسم با دانشجويان معترض برخورد هاي بسيار شديد و وحشيانه اي صورت گرفت و پلي تکنيک به مانند مخروبه اي گشته بود که مغولان به آن يورش برده اند. جو هولناکي بر فضاي دانشگاه حاکم شده بود و دانشجويان مي ترسيدند از دانشگاه خارج شوند اما به هر حال ۷۰ نفر دستگير شدند و تا آخر آن شب ما خبري از هيچکدام از ایشان نداشتيم. برخي شان ۲ تا ۸ روز را در زندان اوين به سر بردند. فرداي آن روز ماموران امنيتي با هجوم به منازل دانشجویان ۴ نفر را دستگير مي کنند و دانشجويان دستگيرشده در مراسم ماه قبل را نيز با پرونده سازي جديدي پيرو مراسم تدفين شهدا به دستگيري هاي اخير متصل مي کنند”.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، صداقت نژاد افزود: من هنوز شخصا نمي دانم در چه وضعيتي هستند. اما طبق آخرين اطلاعم مجيد توکلي همچنان در اعتصاب غذا بسر مي برد، و رنگ و رويي به چهره اش نمانده و چندين بار به بهداري منتقل شده است. براي پيگيري پرونده ها به وکلا مدام وعده ي روزها و هفته هاي ديگر را مي دهند. آقايان قصابان و توکلي عيد سال گذشته را نیز در زندان به سر بردند. اما اميدواريم اين فجايع عيدي امسال خانواده هايشان و ما نباشد و هر چه سريعتر آزاد شوند.
مادر عباس حکيم زاده ماجرا را چنين شرح داد که فرزندش که بعد از يک هفته که به خانه مي رود، ماموران ساعت ۸ صبح روز ۶ اسفند جلوي خانه آمده و زنگ تمام همسايه ها را مي زنند و با حکم ورود به منزل از بالاي ديوار به داخل مي آيند و پس از متفرق کردن همسايه ها و گماشتن تعداد معدودي مامور در راهرو ها، وارد خانه شده و وي را دستگير مي کنند و به وسایل برادر حکیم زاده نیز دست زده و بازرسی می کنند. تا چندین روز به انکار دستگیری ایشان می پردازند و پس از آن نیز اجازه ي هيچ گونه ملاقات و حتي تماس تلفني به خانواده داده نشده است و به بهانه ي اينکه هنوز در بازداشت موقت است و باز جويي ها کامل نشده، از پيگيريهاي مان ممانعت مي شود.
در ادامه مادر عباس حکیم زاده افزود:”من هنوز نمي دانم جرم عباس چيست؟ وخيلي نگران سلامتي اش هستم چون به تازگي عمل بر روی ستون فقرات داشته و بيمار است.”
و همچنين خانم مصطفوي هم به اختصار جريان دستگيري نريمان را توصيف کرد.
در ادامه این جلسه، مهدی کروبی به حاضرین در جلسه گفت: «همانطور که شما فرمودید و خودم هم قبلا تا حدودی مطلع بودم، حوادث عجیبی رخ می دهد و به دنبال آن بازداشت ها و احضار های پیاپی دانشجویان. این در حالیست که در فضایی که به سمت انتخابات پیش می رود بسیاری از دانشجویان که سال های قبل انتخابات را تحریم کرده بودند اکنون از شرکت و حضور در این مجال بحث می کنند و به نظر می رسد به جای اینکه آن ها را تشویق کنند با این جریانات و برخورد ها سرکوبشان می کنند».
وی افزود: «من تصور می کردم مشکل بازداشتی ها حل شده و با قرار وثیقه آزاد شده اند».
مهدی کروبی در انتهای این جلسه گفت: «من در حال پیگیری وضع دانشجویان هستم و شما بدانید کاری که از دستم بر بیاید حتما انجام می دهم. همواره خطاب به مسئولین گفته ام دانشجویان جوانند و ممکن است در میان اعتراضات خود کارهای تندی هم بکنند، اما ما باید سعه صدر داشته باشیم و اینقدر تنگ نظر نباشیم».

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net