لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ فروردین ۲۷, پنجشنبه

فرشاد حسینی / توضیحی پیرامون اجلاس سازمانهای حقوق بشری در ژنو




همزمان با برگزاری کنفرانس سازمان ملل تحت عنوان "علیه نژاد پرستی دوربان ۲" در تاریخ ۱۹ آوریل اجلاسی توسط ائتلاف بین المللی مرکب از ۲۵ سازمان حقوق بشری تحت عنوان اجلاس برای حقوق بشر و انعطاف، به منطور دفاع از موازین پایه ای و استانداردهای حقوق بشری برگزار میشود که یکی از موضوعات آن بررسی موارد نقض حقوق بشر در ایران و مسئله اعدام کودکان است. در این اجلاس تعداد زیادی از فعالین و سازمان های غیر دولتی حقوق بشری شرکت میکنند. جهت اطلاع بیشتر از این اجلاس میتوانید به ادرس زیر مراجعه کنید

http://www.genevasummit.org/.

نامه سرگشاده کمیته بین المللی علیه اعدام خطاب به این اجلاس و این سازمانهاست و به زبان انگلیسی برای کلیه این سازمانها ارسال میشود و نه به کنفرانس سازمان ملل که جمهوری اسلامی و سایر دولتهایی که خود ناقضین اصلی حقوق انسانی اند در آن شرکت دارند.
این توضیح جهت روشن شدن ابهاماتی است که از جانب برخی دوستان تذکر داده شده بود.

فرشاد حسینی
دبیر کمیته بین المللی علیه اعدام
۱۶ آوریل ۲۰۰۹
در قلب ژنو از حق زندگی دفاع کنید
پیام به اجلاس سازمانهای حقوق بشری در ژنو

نمایندگان سازمان های مدافع حقوق انسانی و شرکت کنندگان در اجلاس ژنو!

در همان لحظه ای که بر صندلی های خود در اجلاس ژنو نشسته اید. پاهای لرزان زن جوانی در ایران بر روی صندلی اعدام قرار میگیرد. هنگامیکه سخنرانان خود را برای سخنرانی آماده میکنند، طناب دار برای گرفتن زندگی دختر جوانی آماده میکنند. و زمانیکه شما از انسان و حقوق انسان صحبت میکنید، به نام خدا و با نام قانون قصاص حکم مرگ دختر جوان را میخوانند. در اولین زمان استراحت شما، نفس های دل آرا دارابی دختر جوان ۲۳ ساله ای که از ۱۷ سالگی در زندان و در انتظار اعدام بسر میبرد، خاموش میشود. قلبش از تپش بازایستاده و بدن سردش بر سر طناب دار آرام و سنگین میچرخد.

فردای این روز قاتلین دل آرا ها در قلب شهر ژنو بر کرسی کنفرانس سازمان ملل مینشینند تا به اصطلاح از عدالت و انسان و تبعیض دم بزنند. همان دهانهایی که فرمان گرفتن زندگی کودکان و زنان و مردان میدهند. فرمان سنگسار زنان میدهند. همان دستهایی که احکام اعدام و درآوردن چشم و بریدن دست و پا را امضا میکنند. همان کسانیکه مستقیما بر سر اعدامیان گلوله سربی شلیک میکند تا از مرگ آنها آسوده خاطر شود. هر جا آنها را دیدی بدانید در پس چهرهای ریشوی آنها دریایی از جنایت خوابیده. بدانید که اینها دهها هزار انسان را اعدام کرده و همین الان صدها نفر را درآستانه اعدام در زندانها نگهداشته اند. بادیدن آنها چهره ماتم گرفته و نگران شهلا جاهد زن دیگری که قرار است بزودی پای دار رود را بیاد آورید.

بخاطر بسپارید که سران جمهوری اسلامی در کنفرانس سازمان ملل کسانی هستند که:
برای بیش از ۱۱۰ کودک حکم اعدام صادر کرده و آنها را در خطر اعدام قرار داده اند.
تاکنون برای حداقل ۱۰ نفر حکم سنگسار صادر کرده و هر لحظه امکان اجرای این حکم وحشیانه قرون وسطی ای میرود.
مقام دوم کشورهای اعدام کننده در جهان را برخوردارند

دوستان

شما بعنوان فعالین و مدافعین حقوق انسانی موظفید صدای زندگی را در قلب ژنو طنین افکنید. از حق زیستن حق زندگی دفاع کنید. سفیران حکومت مرگ را افشا و محکوم کنید. هیتلرهای امروز نباید جایی در جهان داشته باشند.

از طرف کمیته بین المللی علیه اعدام. از طرف صدها کودک و زن و مردی که در زندانهای جمهوری اسلامی با مرگ دست و پا میزنند. از طرف خانواده هایی که برای نجات زندگی عزیزانشان به ما و فعالیتهای ما امید بسته اند. از شما میخواهیم که بهر طریق ممکن جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهید و خواهان لغو حکم اعدام بطور کلی و لغو فوری اعدام دل آرا دارابی و شهلا جاهد و امیر امرللهی (۱۹ ساله که از ۱۶ سالگی در زندان و در انتظار اعدام بسر میبرد) شوید.

دبیر کمیته بین المللی علیه اعدام
فرشاد حسینی
۱۶ آوریل ۲۰۰۹

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


1 نظرات:

Anonymous گفت...

کسی نیست به شما بفهمونه که قاتل ،قاتله،چه نقاش باشه |،چه ارازل و اوباش.

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net